Praktische Reisinformatie
Vragen over het coronavirus?
Omdat jouw vakantie ons werk is, hebben we besloten om enkel op afspraak te werken, zodat we met uiterste zorg naar oplossingen kunnen zoeken. Maak hier een afspraak.
Vragen over de impact van corona op jouw reis?
Maak een afspraak. We lichten je graag persoonlijk toe wat dit betekent voor jouw reis.
Meer vragen?
Reisdocumenten & reisadvies
Op de website van het Ministerie van Buitenlandse Zaken vind je de meest actuele informatie omtrent de benodigde reisdocumenten en het reisadvies van de Belgische overheid.
Voor meer info verwijzen we naar de informatie voor reizigers opgesteld door de FOD Economie.
Alle Belgen worden aangeraden om hun reis te registreren via www.travellersonline.diplomatie.be.
Gezondheid & inentingen
Als je op (verre) reis vertrekt, contacteer je best je huisarts voor meer informatie over te nemen gezondheidsmaatregelen.
Voor meer informatie kan je altijd terecht op:
- www.itg.be, de website van het Tropisch Instituut.
- www.info-coronavirus.be/nl, opgesteld door de FOD Volkgezondheid
Reisverzekering
Een goede reisverzekering is absoluut noodzakelijk als je reist. Mocht je geen bijstands- en/of annulatieverzekering hebben, vraag er ons zeker naar. We helpen je graag persoonlijk verder.
De 10 meest gestelde vragen over het coronavirus (laatst aangepast op 29 januari 2021)
Ik heb een TUI vakantie geboekt met vertrek na 07 juni 2020. Kan ik vertrekken?
Dat is uiteraard afhankelijk van de actuele situatie op dat moment. Op basis van de informatie die we nu hebben, gaat uw reis nog door. We houden de ontwikkelingen nauwlettend in de gaten en zullen indien nodig aanvullende maatregelen nemen en u hierover informeren. Wij adviseren u dan ook de situatie nog even af te wachten. Heeft u twijfels over uw reis? Dan kunt u tot en met 31 augustus 2020 gebruik maken van onze versoepelde omruilgarantie en kunt u uw vakantie kosteloos omboeken.
Ik kreeg een betalingsuitnodiging voor mijn geboekte vakantie. Waarom moet ik nu betalen, als mijn reis misschien niet doorgaat?
We begrijpen dat u twijfelt of uw reis door kan gaan. Ook voor ons is het nu lastig om hier een inschatting in te maken. We proberen onze klanten in deze onzekere tijd zoveel mogelijk tegemoet te komen:
Voor boekingen met een vertrek tot en met 30 juni 2020, hebben we onze betalingstermijn versoepeld naar 2 weken voor vertrek. Echter, om technische redenen, kunnen we deze automatische communicatie niet pauzeren.
We zullen uiterlijk 2 weken voor het verstrijken van de datum tot waarop TUI momenteel heeft geannuleerd, u informeren over de verdere maatregelen of heropstart van onze activiteiten. Daarnaast hebben we ook onze omruilgarantie versoepeld, waarmee u uw reis kunt omboeken naar een nieuwe vertrekdatum of bestemming. Meer informatie vindt u hieronder.
Kan ik mijn vakantie annuleren?
Wanneer ontvang ik de voucher? Hoe gaat dit in zijn werk?
Het uitgeven gebeurt in fases en neemt enige tijd in beslag.Van zodra TUI uw reis geannuleerd heeft, kan het enkele weken duren vooraleer u uw voucher ontvangt.
Indien u recht heeft op een voucher, zult u deze via e-mail toegestuurd krijgen (of je kan hem bij 2Travel ophalen van zodra we de deuren terug mogen openen)
Deze e-mail zal alle nodige informatie bevatten. U hoeft hiervoor dus geen contact met ons op te nemen.
Wat is de waarde van mijn voucher?
De waarde van de voucher is volledig gelijk aan de door u betaalde reissom, exclusief €10 dossierkosten, extra’s en eventuele gemaakte kosten voor premies voor een reis- en annuleringsverzekering*. Heeft u betaald voor uw stoelreservering? Dan krijgt u hier een aparte voucher voor.
*Verzekeringen die afgesloten zijn bij VAB worden verzet naar de nieuwe geboekte vakantie.
Wat als mijn nieuwe vakantie duurder/goedkoper wordt?
Indien u minder besteedt dan de vermelde waarde op uw voucher, behoudt u het restant van de voucherwaarde. U zal automatisch een nieuwe voucher via e-mail ontvangen met het restant bedrag, u hoeft hiervoor geen contact met ons op te nemen. De datum van uitgifte en geldigheidsduur van de initieel uitgegeven voucher blijft van toepassing. Indien u meer besteedt dan de vermelde waarde op uw voucher, dient u het verschil tussen het werkelijk besteed bedrag en de waarde van de voucher bij te betalen.
Mag ik meerdere vouchers gebruiken voor het boeken van één dossier?
Dit is mogelijk. U mag meerdere vouchers combineren.
Mag ik de voucher gebruiken om meerdere vakanties te boeken? Dus het bedrag spreiden over meerdere vakanties?
Dit is mogelijk. Als u na de eerste boeking nog voldoende saldo op de voucher overhoudt, dan kunt u dit inzetten voor een volgende vakantie. Echter zullen de datum van uitgifte en geldigheidsduur van de initieel uitgegeven voucher van toepassing blijven. U zal automatisch een nieuwe voucher via e-mail ontvangen met het restant bedrag. U hoeft hiervoor geen contact met ons op te nemen.
Voor welke producten mag ik de TUI voucher gebruiken?
U mag de voucher gebruiken voor alle vakanties uit het aanbod van TUI Belgium NV die op dat moment beschikbaar zijn:
- TUI vliegvakanties, autovakanties, skivakanties, dichtbijvakanties, citytrips, cruises
- VIP Selection
- TUI Tours rondreizen
- VTB rondreizen
Vanaf/tot wanneer is de voucher geldig? Heeft de geldigheid betrekking op de boekingsdatum of de vertrekdatum van de nieuwe reis?
U heeft één jaar de tijd, vanaf het moment van uitgifte, om een nieuwe reis te boeken. De nieuwe vertrekdatum mag dus ook ná de geldigheid van de voucher zijn, zolang de boeking maar binnen een jaar na uitgifte is gedaan en zolang de vertrekdatum binnen de 18 maanden na uitgifte valt. Op de voucher zal u duidelijk de datum van uitgifte, de uiterste boekdatum en de uiterste afreisdatum terugvinden.
Voorbeeld: werd uw voucher op 01/04/2020 uitgegeven, dan heeft u tot 01/04/2021 de tijd om een nieuwe reis te boeken, met een uiterste afreisdatum tot 30/09/2021. Dit betekent dat u ervoor kan kiezen om deze voucher te gebruiken voor een reis deze zomer 2020, deze winter 2020/2021 of volgende zomer 2021 (zodra dit aanbod beschikbaar is).